Monday, August 8, 2011

Nikon ko, Canon ko..


Assalamualaikum,

Sebagai permulaan, pacar hina cite lah skit pasal pemilihan kamera..
jd mukadimahnya..
adelh beberapa jenama kamera sebenarnye yg famous bagi yg minat nak boli kamero nih..
jadi beberapa jenama itu adalah :
1. Nikon (di hatiku.. ngeh ngeh.. sbb aku pakai nikon :P )
2. Canon
3. Olympus
4. Pentax
5. Sony..
dan bagai2 lagi lah.. mcm gambor nih..

(gambar nih aku amik dr google jer.. no copyright ek)

jd antara banyak2 jenama nih yg paling banyak di pakai (yang aku nampak lah bukan ikut statistik mane2 yee..) adalah Nikon dan canon, (DSLR yee bukan camera digital biasa (PnS))
dan kalo lihat banyak forum akan ada post nih " NIKON KER CANON"... nampak je post nih konpem tau dh mesti ade orng baru nk beli kamera nih.. (sbb aku pun camtuh gak dulu.. muahaha)

jadi disini saya sebagai pemegang NIKON D80 menegaskan bahawa.. sekali lagi dengan ketegasan penuh.. menegaskan bahawa NIKON lebih b... eh silap..
APA-APA BRAND PUN XPEEE!!!!.... NIKON ker CANON ker.. dan lain2...
yang penting orang di belakang kamera itu.. kamera tidak menjanjikan gambar yg cantik.
Gambar yang cantik datang dr orng di belakang kamera itu..

eh mane leh camnih bro... aku ade bace, yg brand nih bagus dr brand nih..bla bla bla dan sebagainye..
tarak tarak tarak..
sebenarnye setiap brand ade die nye kelebihan dan kekurangannya...

jadi bro cenggane ?? leh pilih mane2 ker...
em.. oklah nih petua den utk kome yg nak beli kamera...

antara banyak2 brand nih.. beli lah yg branded.. eh silap.. brand yg banyak orang pakai di sekeliling kito...
sebab aper.. supaya senang korang nk tukar2 lens dan senang utk korang memahami kamera korang sendiri... sbb lain brand lain cara handle kamera die (ngade2 mereka mereka (pembuat kamera lah) nih kan.. )

penting untuk korang faham kamera korang sebab beli2 mahal xreti gune pecite tak..

eh.. waktu berbuka dh dokat sangat nih...

eh mane leh bro.. lu xabis cite lagi..

lek lu.. makan buka posa lu.. kang tersadai aku kat dopan pc nih.. naye je.. jadi penulisan akhir kang.. ok ..

InsyaAllah nnti aku sambung lagi...



0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India