Friday, November 11, 2011

UPM

Assalamualaikum dn salam sejahtera kelass..

Bangun semua.. selamat pagi cikgu...

eh.. bile mase aku jd cikgu nih... ahahaha
sudah2.. kembali pada topik.. mengarut plak...
ok kawan2 semua.. arinih nih aku nk citer skit pasal satu lagi lokasi fotografi yg best..
name tempat UPM.. bermaksud Universiti Pertanian Malaysia.. nih name lame die..
pastuh sebab waktu dulu kalau dengar pertanian nih cam low class.. jadi die orang tukar jadi
Universiti Putra Malaysia..

Terletak di Serdang berhampiran dengan Putrajaya dan kalau lalu highway KL-Seremban mmg
leh nampak lah UPM nih dr highway..

Nampak jer per celop bro.. nk kesane camner..

ape celop celop.. celop dalam kolah baru tau..
jadi camne nk kesane.. senang jer.. antara jalan yg mudah.. amik Highway KL-Seremban
pastu lepas tol amik tiket tuh.. x brape jauh dh leh jumpe Exit ke UPM, ade signboard..
tgk signboard yer.. jgn duk asyik berborak terlepas kang..

UPM nih mmg besar lah.. tp antara lokasi menarik dalam kampus nih adalah di sebuah bukit kecil
di mana cuma ade beberapa pokok jer kat bukit tuh.. jadi mmg cantik lah tempat nih untuk
melatih komposisi.. dan kalau korang tengok citer Lagenda Budak Setan, kalau perasan
ade satu scene die shot kat area nih.. pokok sebiji jer atas bukit.. lain rumput.. styloo

jd nk ke bukit nih.. aaa.. tuh aku xbrape tau.. aku ke sini pun sebab ade member tunjuk jalan,
ikut jalan belakang UPM, xramai tau jalan nih...aku pun xtau nk citer.. sbb kalo aku gi skali lagi..
mungkin kene sesat skit baru jumpe.. xingat highway mane aku amik.. tp seingat aku mmg dekatlah
dgn tol tuh..

jadi selamat cari lah tempat nih yer.. sorry xdpt membantu sangat.. nnti kalau aku gi lagi..
dh ingat jalan InsyaAllah aku cube cari coordinat nye senang leh masuk GPS jer kan..tokan jer..

jadi aku nk citer skit.. sebenarnyer bukit nih xleh masuk.. aku memule main masuk jer..
pastuh baru tekan shot 2,3 keping... security datang suruh kluar.. tp security ok die xmaki2..
die bgtau sebenarnyer area nih kawasan ragut lembu..( patut banyak taik lembu)
kalau xde inform dan main masuk jer.. takut tengah2 shot tetibe dieorang lepas kan lembu..
xpasal2 ade yg kene kejar lembu.. jadi untuk keselamatan kite gak lah...

pastuh bro.?? trus balik jer lah.. sekeping jer dapat..??

eh, tak, tak...jadi lepas shot 2,3 keping, aku ngan member aku pun kluar dan shot jerlah dari luar dr jauh.. tepi highway jer.. boleh gak.. cume lagi puas kalo dapat naik bukit kecik tuh dn shot dr situ..
xde rezeki.. xpe2.. pak guard tuh kate kalo nk shot kene amik surat.. tp aku pun xsure camne..
nnti aku datang lagi cube try shot secara sah.. dh tau prosedur nnti aku citer lagi k.. InsyaAllah.

oklah wat masa nih.. nih lah 3 keping gmbr yg aku dapat dr sane.. yg pertama jer shot dr dalam
lagi 2 shot dr tepi highway jer.. uhuhuhu... ok guys.. selamat menjamu mata..

ade paper soalan, atau korang tau camne nk shot secara sah kat area tuh inform inform skit ilmu..
xdelah kene sound ngan security lagi.. ahahaha

ok sahabat.. wassalam

1.
UPM || .S.I.N.G.L.E.

2.
UPM || .B.I.G. .&. .S.M.A.L.L.

3.
UPM || .T.H.E. .H.I.L.L.






0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India